DIAGONÁLNÍ VS. RADIÁLNÍ KONSTRUKCE
DIAGONÁLNí:
• Kostra diagonální pneumatiky se skládá ze dvou nebo více vrstev textilního kordu
(umělé hedvábí, nylon, polyester), které se v určitých úhlech kříží. Značí se symbolem„–„ před označením velikosti ráfku.
• Vyšší boční stabilita, vyšší odolnost proti poškození bočnice, horší životnost při použitína tvrdém povrchu, menší styčná plocha.
RADIÁLNÍ:
• Orientace vláken kordové vložky směřuje kolmo na patní lana pneumatiky.
Kordové vložky jsou nejčastěji z textilního materiálu či oceli a tato část pneumatiky také bývá doplněna nárazníkem z obdobného materiálu a podobné konstrukce, ale s jinak orientovanými matricemi ztužující konstrukci pneumatiky v dalších osách.
Radiální pneumatika je dnes díky svým mechanickým vlastnostem a dobrou součinnostís bezdušovou technologií primární volbou většiny výrobců. Značí se symbolem „R“před označením velikosti ráfku.
• Mají vyšší styčnou plochu a tím lepší záběr, mají pružnější boky, díky čemuž je jízdakomfortnější, obvykle mají nižší spotřebu PHM, za to ale vyšší cenu.