Rozdíly mezi diagonálními a radiálními pneumatikami

03.05.2023

 

DIAGONÁLNÍ VS. RADIÁLNÍ KONSTRUKCE

 

DIAGONÁLNí:

• Kostra diagonální pneumatiky se skládá ze dvou nebo více vrstev textilního kordu

(umělé hedvábí, nylon, polyester), které se v určitých úhlech kříží. Značí se symbolem„–„ před označením velikosti ráfku.

• Vyšší boční stabilita, vyšší odolnost proti poškození bočnice, horší životnost při použitína tvrdém povrchu, menší styčná plocha.

 

RADIÁLNÍ:

• Orientace vláken kordové vložky směřuje kolmo na patní lana pneumatiky.

Kordové vložky jsou nejčastěji z textilního materiálu či oceli a tato část pneumatiky také bývá doplněna nárazníkem z obdobného materiálu a podobné konstrukce, ale s jinak orientovanými matricemi ztužující konstrukci pneumatiky v dalších osách.

Radiální pneumatika je dnes díky svým mechanickým vlastnostem a dobrou součinnostís bezdušovou technologií primární volbou většiny výrobců. Značí se symbolem „R“před označením velikosti ráfku.

• Mají vyšší styčnou plochu a tím lepší záběr, mají pružnější boky, díky čemuž je jízdakomfortnější, obvykle mají nižší spotřebu PHM, za to ale vyšší cenu.